Wiadomo nie od dziś, że siła wiralowych materiałów w sieci potrafi być zaskakująca i niebywale przełożyć się na wyniki sprzedaży. W tym przypadku dobre chęci internautów z całego świata dosięgnęły skromnego prawnika, który w wolnym czasie pisał powieść, a ukończenie jej zajęło mu aż 14 lat! Przez ten długi czas Lloyd Richards dopracował historię antropologa sądowego FBI, który bada sprawę seryjnego mordercy duszącego kobiety i porzucającego ich ciała.
Thriller „Stone Maidens”, bo tak zatytułowane zostało dzieło Richardsa, ukazał się nakładem zależnej od Amazona spółki Thomas & Mercer i niestety bez większych akcji marketingowych sprzedaż była znikoma. Taki stan rzeczy utrzymywał się do czasu, aż jedna z córek Lloyda Richardsa założyła konto na platformie TikTok w celu zareklamowania powieści swojego ojca.
@stonemaidens It’s a beautifully written thriller on Amazon 🥹❤️ #stonemaidens #booktok #authorsoftiktok #thrillerbooks #books ♬ original sound – e
Pierwsze wideo stało się prawdziwym wiralem! Kiedy licznik wyświetleń przekroczył 10 mln, jasne już było, że historia pisarza-amatora zaintrygowała internautów. Co więcej, okazało się, że zainteresowanie to bezpośrednio przełożyło się na sprzedaż książki w serwisie Amazon. Zaledwie po kilku dniach od publikacji filmu na TikToku powieść „Stone Maidens” została najlepiej sprzedającym się thrillerem kryminalnym w tym serwisie na całym świecie!
Ponadto w tym tygodniu jest to piętnasta najlepiej sprzedająca się pozycja spośród wszystkich kategorii. Jest to jeden z wielu przykładów, jak tego typu portale doskonale sprawdzają się w kampaniach reklamowych. Reakcję wzruszonego autora książki możecie zobaczyć na poniższym nagraniu.
@stonemaidens you all are amazing! Life can be hard and then it can be wonderful suddenly (still crying) #stonemaidens ♬ original sound – lloyd