Pepco jest jedną z popularniejszych sieci sklepów w naszym kraju, w której można kupić drobne upominki, wyposażenie do mieszkania, ubrania czy zabawki dla dzieci. W Polsce działa już niemal 1,2 tys. punktów sprzedaży stacjonarnej, a w ponad 60 z nich właśnie pojawiły się pierwsze kasy samoobsługowe.
Zdaniem Katarzyny Wilczewskiej, head of corporate communication w Pepco Polska, najważniejszym benefitem wprowadzenia kas samoobsługowych jest usprawnienie obsługi klientów. Dzięki zwiększeniu punktów kasowych zredukowane zostaną kolejki oraz czas pracy kasjerów, którzy będą mogli poświęcić więcej czasu na pracę na sali sprzedaży. W przyszłości kasy samoobsługowe pojawią się w znacznej części placówek Pepco. Nie będzie ich jedynie tam, gdzie wielkość dotychczasowego obrotu z wykorzystaniem kart płatniczych jest skrajnie niski.
Wprowadzenie kas samoobsługowych w sklepach Pepco to jeden z elementów procesu modernizacji sklepów stacjonarnych zapoczątkowany w 2022 roku. Projekt New Look zakłada m.in. zwiększenie powierzchni sprzedażowej czy też poszerzenie asortymentu o pościel, niektóre produkty spożywcze oraz mały sprzęt AGD.
Kasy samoobsługowe w naszym kraju zyskały na popularności w trakcie pandemii, gdy konieczne było ograniczenie kontaktu z innymi ludźmi, a taka forma zakupów z kolei minimalizowała ryzyko zarażenia się. Sprzęty te obecne są już w dużych dyskontach, takich jak Biedronka czy Lidl, oraz sklepach niespożywczych, mowa tu przede wszystkim o drogeriach Rossmann, Superharm czy Hebe, a także wybranych salonach Empik.