W ostatnich miesiącach administracja USA staje na głowie, żeby TikTok otrzymał całkowitego bana nie tylko wśród rządzących, ale również mieszkańców tego kraju. Wygląda na to, że chiński koncern ByteDance za wczasu zabezpiecza się na wypadek nieoczekiwanego rozwoju sytuacji.
Od pewnego czasu coraz większym zainteresowaniem cieszy się inna aplikacja społecznościowa tej firmy – Lemon8. Mimo iż trafiła ona do App Store już w marcu 2020 roku, to jej popularność ostatnio nagle zaczęła rosnąć. Obecnie znajduje się ona w TOP10 najchętniej pobieranych pozycji w sklepie z aplikacjami Apple.
Aplikacja ma skupiać się na przekazywaniu codziennych treści podobnie jak Instagram, robiąc tym samym konkurencję dla popularnej platformy Mety. Na zainteresowanie Lemon8 wpływ mają m.in. influencerzy na TikToku, którzy masowo przekazują informacje na temat nowej propozycji ByteDance w swoich krótkich filmikach.
Dane przekazane przez firmę analityczną Apptopia wskazują, że Lemon8 na świecie zostało pobrane około 16 mln razy. Największym rynkiem póki co jest Japonia, ale już wkrótce może się to zmienić. Na obecną chwilę aplikacja ma w USA ponad 4 mln aktywnych użytkowników, a ich liczba stale rośnie i to w szybkim tempie.